slider perfect healthslider perfect health

Heb je een vraag?

Hieronder vind je antwoorden op de meest gestelde vragen.

Staat jouw antwoord er niet bij? Aarzel dan niet en “neem contact op” met onze klantenservice.

Kan ik de bloedwaardes uit de Premium Health Check via mijn huisarts laten onderzoeken?
De huisarts zoekt vaak gericht naar een aandoening en daarvoor laat hij/zij bepaalde bloedwaarde(n) analyseren. Met de Premium Health Check wordt geen concessie gedaan op kwaliteit, en een breed scala bloedwaarden worden getest. Bij de huisarts wordt regelmatig gebruik gemaakt van een getrapte testmethode. Perfect Lab meet direct een breed palet bloedwaarden in één keer. Dit betekent dat er met de Premium Health Check aanzienlijk meer bloedwaardes in kaart worden gebracht, dan bij de huisarts.
toggletoggle
De Premium Health Check lijkt duurder dan onderzoeken bij de huisarts?
De Premium Health Check meet een zeer breed palet aan bloedwaardes om zo een compleet en holistisch beeld van je gezondheid te krijgen. De huisarts zoekt vaak gericht naar een aandoening en daarvoor laat hij/zij bepaalde bloedwaarde(n) analyseren. Hoe meer bloedwaarden er worden onderzocht hoe kostbaarder het onderzoek. Bovendien bevat de Premium Health Check bijzondere bloedwaardes die complexer zijn om te meten, maar die belangrijke informatie geven over de gezondheid. Ondanks dit alles is de Premium Health Check zeer voordelig geprijsd in vergelijking met andere instellingen. Perfect Lab vindt het belangrijk de prijs voor jouw onderzoek zo laag mogelijk te houden, zodat de test voor een groot publiek toegankelijk is.
toggletoggle
Wat is het verschil met de huisarts?
In Nederland wordt preventief onderzoek niet vergoed door de verzekeraars. Jouw huisarts mag daarom niet altijd het onderzoek dat je wenst te laten uitvoeren, zonder dat er een medische noodzaak voor is. Bovendien komt het door het laboratorium uitgevoerde bloedonderzoek voor rekening van jouw “eigen risico”. Hierdoor betaal je dus de testen vaak uiteindelijk nog steeds zelf.

De Premium Health Check bevat een breed palet verschillende bloedwaardes die waarde bevatten over je gezondheid, preventief en zonder dat er een medische noodzaak voor is.

Voor onderzoek via jouw huisarts zijn ook meer acties nodig. Telefonisch een afspraak maken, naar de huisarts, vragen om de testen die je eigenlijk zou willen doen en hopen dat deze ermee instemt, naar het bloedafnamepunt, ongeveer een week later bellen voor de uitslag of weer langs de huisarts voor de uitslagen. Via Perfect Lab blijft dat beperkt tot het bezoeken van de prikpost dat je zelf uitkiest en heb je de eerste uitslag al binnen 48 uur. Wil je deze bespreken ? Dan kun je dit aangegeven bij Perfect Lab en dan neemt een gezondheidsadviseur direct contact met je op.

Jouw uitslag blijft bij Perfect Lab voor jou alleen en niemand anders; ze gaan dus ook niet naar je huisarts. Zoals je weet werken wij net als de huisartsen met een gecertificeerd artsenlaboratorium. Indien je afwijkende testuitslagen hebt kunt je deze dus gemakkelijk uitprinten en eventueel later met je arts bespreken.

De Premium Health Check is vooral bedoeld voor preventief onderzoek ; heb je klachten ga dan naar de huisarts.

toggletoggle
Hoe weet ik zeker dat er veilig en deskundig geprikt wordt?
Alle prikkers hebben een medische opleiding en bovenal veel ervaring. Veelal zijn zij arts, doktersassistent of hoofdverpleegkundige. Door hun prikervaring stellen zij je op je gemak, zodat je weinig zult merken van het prikje. Daarnaast worden de naalden steeds dunner en wordt de hoeveelheid afgenomen bloed steeds minder.
toggletoggle
Moet ik nuchter zijn bij de bloedafname?
Nee, de Premium Health Check bevat geen bloedwaardes die daar gevoelig voor zijn.
toggletoggle
Op welke tijdstippen kan ik bloed laten prikken?
De openingstijden verschillen per priklocatie. in de e-mail die je ontvangt zitten de locaties en tijdstippen dat de prikposten geopend zijn.
toggletoggle
Hoe herken ik de prikpostlocatie?
Onze prikposten zijn in beheer van Meditel, een bedrijf dat gespecialiseerd is in locaties voor medische doeleinden. De exacte adresgegevens van de prikpost zitten in de e-mail die je ontvangt en staan op de website
toggletoggle
Hoe moet ik mijn uitslag interpreteren?
De Premium Health Check onderzoekt geen bloedwaardes die uitsluitsel geven of er sprake is van een aandoening. Er komen daarom geen uitslagen aan de orde die negatief dan wel positief zijn. Wel kunnen bloedwaardes afwijkend zijn. De referentiewaarde (de grenzen ) vind je terug in je uitslag. Je kunt gebruik maken van het adviesteam van Perfect Lab. Zij lichten toe wat een eventuele afwijking betekent en hoe je dit kunt verbeteren. Bij te hoge afwijkingen zullen wij je adviseren naar de huisarts te gaan.

Als je vragen hebt over de uitslag neem dan meteen contact met ons op.

toggletoggle
Kan ik mijn uitslagen bespreken met (laboratorium) arts?
Uiteraard kunt je jouw resultaten met een arts bespreken, dit kun je mogelijk doen met je eigen huisarts. Als je bent ingelogd in het systeem kun je de resultaten opslaan op je eigen computer zodat je die kunt meenemen naar je huisarts. Liever de uitslag bespreken met ons adviesteam? Neem dan contact met ons op. Dit consult is geheel kosteloos en onderdeel van onze service en nazorg.
toggletoggle
Kan ik bepaalde waardes verbeteren met vitaminen en mineralen?
Afhankelijk van welke waardes afwijkend zijn en in welke mate , zijn er mogelijkheden om deze met bepaalde voedingssupplementen te ondersteunen. Indien u daarin geïnteresseerd bent neem dan contact met ons adviesteam op. Zij beschikken over de expertise om je hierin goed te adviseren. Dit consult is geheel kosteloos en onderdeel van onze service en nazorg.
toggletoggle
Ik heb mijn bloed 24 uur geleden afgegeven, maar mijn resultaten zijn nog niet binnen. Hoe kan dat?
De meeste uitslagen van de Premium Health Check zijn binnen 24 uur bekend. Echter de Premium Health Check bevat een breed scala aan bloedwaarden en sommige zijn complexer te onderzoeken en duren daarom langer, zoals bijvoorbeeld homocysteïne.
toggletoggle
Als ik op vrijdag bloed laat afnemen wanneer zijn mijn resultaten dan bekend?
Het laboratorium van Perfect Lab spreekt in alle gevallen over werkdagen. Concreet betekent dit dat als je op vrijdag bloed afgeeft de resultaten pas na het weekend bekend zijn. Wij proberen altijd alle resultaten zo snel mogelijk beschikbaar te maken.
toggletoggle
De resultaten van mijn test vallen buiten de referentiewaarden, maar nog niet alles is bekend. Moet ik mij zorgen maken?
Als jouw waardes aanzienlijk afwijken dat directe opvolging noodzakelijk is, zullen wij contact met je opnemen. Indien nodig zullen we je adviseren contact op te nemen met de huisarts. Wacht rustig het complete resultaat af.
toggletoggle
Ik heb een test besteld, maar wil deze toch annuleren. Kan ik mijn bestelling annuleren?
Op het moment dat je een test besteld wordt er een unieke code voor je gegenereerd, deze code is gekoppeld aan jouw account en meteen actief. Echter wanneer je binnen 30 dagen na ontvangst van de bevestiging e-mail de diensten wilt annuleren en de overeenkomst wilt ontbinden is dit mogelijk mits er nog geen afspraak is gemaakt met de prikpost.

Wanneer je al wel een afspraak hebt gepland met een prikpost maar de overeenkomst binnen 30 dagen na de verzending van de bevestiging e-mail wilt ontbinden, dan geldt dat perfect Lab al is begonnen met de levering van onze diensten voordat de bedenktijd van 30 dagen is verstreken, in dat geval ben je slecht de annuleringskosten verschuldigd van €45,–.

Indien de overeenkomst binnen 24 uur voor het afgesproken tijdstip bij bent de prikpost wordt geannuleerd, ben je 50% van de ‘totaal som’ aan annuleringskosten verschuldigd.

toggletoggle
Is het mogelijk om meerdere Premium Health checks op één account te bestellen?
Helaas is het niet mogelijk voor meerdere mensen op één account te bestellen. Dit omdat de referentiewaarden van de resultaten afhankelijk kunnen zijn van het geslacht en de leeftijd.
toggletoggle
Wat moet ik doen als ik de Premium Health Check heb besteld, maar geen e-mail heb ontvangen?
Mogelijk is onze email in je spambox terechtgekomen. Indien je na vijftien minuten nog geen e-mail hebben ontvangen neem dan contact met ons op.
toggletoggle
Is het mogelijk om de Premium Health Check van Perfect Lab te bestellen voor mensen van alle leeftijden?
Nee, de minimale leeftijd voor laboratoriumonderzoek van Perfect Labs is 18 jaar. Wil je toch inzicht hebben in de gezondheid van je kind dan adviseren wij je om naar de huisarts te gaan.
toggletoggle
Ik heb een bloedonderzoek besteld maar heb nog geen afspraak gemaakt bij de prikpost, hoe lang blijft de unieke link in de e-mail actief?
De link in de e-mail blijft 30 dagen geldig, hierna vervalt deze. Zorg dat je altijd binnen 30 dagen na de betaling de afspraak bij de prikpost maakt. De datum voor de fysieke bloedafname kan wel verder in de toekomst liggen.
toggletoggle
Ik wil mijn afspraak verzetten, hoe kan ik dit doen?
In de eerdere e-mail die je hebt ontvangen voor het maken van een afspraak staat een link om je afspraak te verzetten. Na het kiezen van de nieuwe datum geeft het systeem de nieuwe en oude afspraak weer. Let op, je moet dan nog op de knop “afspraak verzetten” drukken na het kiezen van een nieuwe tijd en datum. Hou je mail in de gaten voor bevestiging van de nieuwe afspraak.
toggletoggle
Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
Kies jouw onderzoek. Plaats het onderzoek in de winkelmand. Indien je een kortingscode hebt ontvangen vragen we je de kortingscode in te vullen voordat je de betaling verricht. Vul hiervoor het veld ‘kortingscode’ in op de check-out pagina van winkelmand. Als Laatste vragen wij jou je persoonlijke gegevens in te vullen en de betaling te verrichten. Betalen kan met IDeal, Paypal, Creditcard of Klarna (betaal later).
Nadat je de betaling hebt verricht ontvang de bevestiging via email en zal de dienstverlening worden opgestart.
toggletoggle
Kan ik mijn bestelling annuleren? (Darm Health Check)

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de Darm Health Check te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Darm Health Checks waarvan de verzegeling na levering is verbroken, zijn uitgezonderd van het herroepingsrecht om redenen van hygiëne en gezondheidsbescherming.

Gevolgen van de herroeping
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug.

Indien u slechts een deel van uw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.

toggletoggle
Kan ik mijn bestelling annuleren? (Premium Health Check)
U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de Premium Health Check te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u de dienst heeft gekocht. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. U bent in sommige gevallen gehouden de volgende kosten te betalen voor de dienst tot het moment van ontbinding: Wanneer je al wel een afspraak hebt gepland met een prikpost maar de overeenkomst binnen 30 dagen na de verzending van de bevestiging e-mail wilt ontbinden, dan geldt dat perfect Lab al is begonnen met de levering van onze diensten voordat de bedenktijd van 30 dagen is verstreken, in dat geval ben je slecht de annuleringskosten verschuldigd van €45,–. Indien de overeenkomst binnen 24 uur voor het afgesproken tijdstip bij bent de prikpost wordt geannuleerd, ben je 50% van de ‘totaal som’ aan annuleringskosten verschuldigd.
toggletoggle
Hoe kan ik betalen?
iDEAL
Via de betalingsinterface van iDEAL kunt u met uw eigen bank een betaling verrichten.

Bancontact
Bancontacts online betaalplatform kan gebruikt worden door iedereen met een door Bancontact uitgegeven betaalkaart.

Creditcard
Met alle gemakken en voordelen van Visa en MasterCard achteraf betalen? Dat kan! Ontvang na ontvangst van uw pakket een e-mail met de directe betaallink.

Klarna
Via Klarna ben je zeker van ‘kopersbescherming’. Of je nu meteen betaald of liever later de kopersbescherming laat je niet in de steek

Veilig betalen
Perfect Lab gebruikt een beveiligde SSL-verbinding, zodat uw betaling altijd veilig verloopt.

toggletoggle
Waarom zou ik de Premium Health Check doen?
De Premium Health Check meet veel bloedwaarden en houdt je lichaam in de gaten. Zo hebben veel mensen hebben een verhoogde waarde van cholesterol in het bloed. Cholesterol is een van de belangrijkste veroorzakers van hart- en vaat ziekten. Daarnaast weten meer dan 200.000 Nederlanders niet dat ze diabetes hebben. Door het HbA1c (gemiddelde suikerwaarde afgelopen 3 maanden) te meten, is dit snel te traceren. Ook lever- en nierafwijkingen zijn goed aan te tonen aan de hand van een bloedbepaling. Verder wordt er gekeken naar je immuunsysteem en hoe de status is van belangrijke vitamines zoals vitamine D en nog meer relevante bloedwaardes. Met de uitslag krijg een duidelijk en holistisch inzicht in je gezondheid.
toggletoggle
Zijn mijn gegevens veilig?
Jouw gegevens worden op twee manieren beveiligd. Op de eerste plaats doordat je een persoonlijke omgeving hebt “mijn Perfect Lab” waarvoor je zelf een account moet aanmaken door middel van een ‘Login naam’ en ‘Wachtwoord’. Deze omgeving is beveiligd.

Daarnaast kunnen je persoonlijke resultaten van het bloedonderzoek, in PDF vorm, pas worden ingezien wanneer je jouw persoonlijke ordernummer en geboortedatum invult. Ook deze omgeving is dus beveiligd.

toggletoggle
Wat moet ik doen als ik klachten heb?
Als je klachten hebt adviseren wij je altijd naar de huisarts te gaan. Ook als de uitslagen van de Premium Health Check van Perfect Lab goed zijn, adviseren wij bij klachten altijd de huisarts te bezoeken.
toggletoggle
Ik wil graag een bloedonderzoek op maat, kan dit?
De Premium Health Check onderzoekt een breed palet aan bloedwaardes en is daarmee een zeer compleet bloedonderzoek. Wil je desondanks toch aanvullende waardes laten onderzoeken, dan kan dit met Perfect Lab besproken worden. Afhankelijk of wij deze bloedwaardes kunnen aanbieden heeft dit gevolgen voor de prijs. De extra bloedwaarde(n) worden in rekening gebracht inclusief de extra handelingskosten.
toggletoggle
Ik wil de Premium Health Check zakelijk aanbieden, kan dit?
Het is mogelijk (bij een groot aantal afnames) dat het bloedprikken bij een locatie bij in de buurt (bij het bedrijf) wordt geregeld. Neem hiervoor contact met ons op.
toggletoggle
Tegenwoordig zijn er toch ook thuistesten, wat is de kwaliteit van de deze zelftesten?
Thuistesten zijn lang niet zo betrouwbaar zoals recent onderzoek heeft uitgewezen. Er zijn door de Nederlandse Vereniging van klinisch Chemici en het VU Amsterdam diverse testen onderzocht en de conclusie is dat de testen te onbetrouwbaar zijn. Bovendien heb je zelf vaak minder kennis van de afname waardoor je de uitslag kan beïnvloeden. Bovendien is een vingerprik pijnlijk en moeten er vaak moeilijke handelingen plaatsvinden voor het bloed beoordeeld kan worden. De testen moeten met de post opgestuurd worden en dat is niet bevorderlijk voor de kwaliteit van de bloedsamples. Ook is het niet mogelijk een breed spectrum aan bloedwaardes via een thuistest af te nemen.
toggletoggle
Wie bepaalt de testuitslag en waarmee wordt mijn bloed vergeleken?
De test wordt uitgevoerd door een C.C.K.L. gecertificeerd artsenlaboratorium of ziekenhuislaboratorium volgens de nieuwste en betrouwbare technieken. je bloed wordt vergeleken met de medische referentiewaarden die het lab hanteert. Deze waarden worden door de SAN (branche vereniging medische diagnostiek) bijgehouden.
toggletoggle
Prijzen op de website
Alle genoemde prijzen op de website zijn inclusief BTW.
toggletoggle
Klachtenprocedure
Indien je een klacht hebt over onze producten of onze dienstverlening dan verzoeken wij je contact op te nemen via mail info@perfectlab.nl. Vermeld in je mail duidelijk je naam en telefoonnummer, je krijgt dan van ons binnen 24 uur een inhoudelijke reactie. Tevens zijn we ook tijdens kantoren altijd telefonisch bereikbaar indien je graag persoonlijk wilt spreken met onze klantenservice. Je kan ons bereiken op het nummer 020-2809250. Mocht je het niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit? Dan kan je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).``
toggletoggle
Productgarantie
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

In geval van de Premium Health Check betekend dit dat bij een onvolledige of onduidelijke bloeduitslag je kosteloos een nieuwe bloedafname kunt doen. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice via info@perfectlab.nl
Voor wijzigingen of annuleringen kunnen aanvullende kosten worden gerekend. Zie artikel Wijzigingen, annuleringen, herroepingsrecht consumenten in de algemene voorwaarden.

In geval van de Darm Health Check geldt het volgende, bij de aankoop van de Darm Health Check heb je altijd de mogelijkheid zonder opgave van reden de overeenkomst te ontbinden binnen 14 dagen. Tijdens deze termijn geldt dat je zorgvuldig moet omgaan met het product en de verpakking en alleen te gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of je het product wenst te behouden en de Darm Health Check wilt doen. Darm Health Checks waarvan de verzegeling na levering is verbroken, zijn uitgezonderd van het herroepingsrecht om redenen van hygiëne en gezondheidsbescherming.

toggletoggle